Classic Kit letadlo A04104 - de Havilland D.H.82a Tiger Moth (1:48)
 

-10%

Classic Kit letadlo A04104 - de Havilland D.H.82a Tiger Moth (1:48)

Model letadla ke slepení. Velikost: 1:48; 15,2 cm. Balení obsahuje: 91 dílku ke slepení. Informace o modelu: I když musí být klasický Havilland Tiger Moth považován za jedno z nejduležitejších letadel v dejinách britského letectví, jenom zrídka se ...Více info

Kód
PV396770
Part No.
COR-30-A04104
Výrobce
Airfix
Dostupnost
Koncová cena bez DPH + RP
632 Kč
Vaše cena bez DPH a poplatků
632 Kč
DPH
21%
Vaše cena s DPH (21%)
765 Kč

    Základní informace

    Model letadla ke slepení. Velikost: 1:48; 15,2 cm. Balení obsahuje: 91 dílku ke slepení.

    Informace o modelu:
    I když musí být klasický Havilland Tiger Moth považován za jedno z nejduležitejších letadel v dejinách britského letectví, jenom zrídka se mu dostává takového verejného uznání, jaké si zasluhuje, a obvykle zustává ve stínu oslnivejších typu jako Supermarine Spitfire nebo Mosquito taktéž od de Havillanda. A presto by bez tisícu Tiger Mothu, které umožnily pripravit nekonecné zástupy pilotu pro vojenskou i civilní službu, byla Británie a její Commonwealth behem druhé svetové války v opravdových problémech. Vetšina pilotu, kterí za války presedlali na radu ruzných typu spojeneckých letadel, se naucila své remeslo práve na tomto klasickém výcvikovém stroji.
    DH.82 Tiger Moth, který navázal na úspešnou radu dvouplošníku, vzlétl poprvé na oblohu v ríjnu 1931. Jednalo se o výsledek prání zakladatele spolecnosti vytvorit letoun, který by prekonal své predchudce, a zároven by byl dost lákavý, aby si získal zájem nekolika ruzných leteckých odvetví. Dukazem úspechu tohoto zámeru se stala okamžitá objednávka RAF, které v novém stroji spatrovalo ideálního kandidáta na primární výcvikovou platformu pro zacínající piloty pripravující se na létání s nejnovejšími frontovými letouny. Tato první objednávka byla relativne skromná, ale navázalo na ni nekolik dalších, a tak když se v roce 1939 Evropa pustila do války, melo britské Královské letectvo k dispozici už 500 Tiger Mothu. Mnoho dalších stroju pak vlastnily letecké kluby po celé zemi, z nichž mnohé byly také prinuceny k vojenské službe, protože bylo nutné vycvicit co nejvíce pilotu. Jak jejich povest rostla, prišla také rada objednávek ze zahranicí, díky cemuž se výrobní linky de Havillandu musely naplno otácet, aby stíhaly tento skvelý letoun dodávat.
    Z pohledu zacínajícího pilota byl Tiger Moth na létání relativne stabilní letoun, který dokázal odpouštet obcasné chyby, ale mel také pár nedostatku v ovládání. S oblibou byl popisován jako ‘letoun, se kterým je snadné létat, ale obtížné létat dobre’, což z nej delalo ideální primární/základní nástroj pro výcvik znacného množství pilotu pripravujících se na vstup do války. Když se na zacátku léta 1940 Británie pripravovala na hrozící invazi, plánovalo se, že by i umírnený Tiger Moth mohl ukázat svou agresivnejší tvár a podporit piloty Spitfiru a Hurricanu, které predtím vycvicil. ‘Operace Banquet’ totiž pocítala s tím, že na obranu britského pobreží povolá každé dostupné letadlo, které zaútocí na potenciální narušitele všemi dostupnými prostredky. To by znamenalo dodat útocné schopnosti i tem nejméne pravdepodobným letounum a vybavit je pumovnicemi. Pokud by se tehdy Nemci o invazi skutecne pokusili, existovala velká pravdepodobnost, že by neprátelské jednotky na zemi zasypaly roje bombami naložených Tiger Mothu, protože Británie byla pripravená použít veškeré své síly k prekažení takového troufalého vpádu z pevniny pres pruliv. S nemalým pricinením tohoto vynikajícího ucitele pilotu a díky odhodlání britského Královského letectva byl však plán Nemcu naštestí odložen na neurcito, nebot se Luftwaffe nepodarilo dobýt kýžené vítezství v letecké bitve o Británii.
    Mnoho Tiger Mothu dodnes prežilo v letuschopném stavu a je obdivuhodné, že tento slavný základní cvicný letoun stále plní stejné poslání jako v 30. letech, kdy byl poprvé uveden do služby. Skvelý Tiger Moth tak poskytuje aspirujícím pilotum historických letadel možnost nasbírat cenné zkušenosti s létáním na stroji s ostruhovým podvozkem, než konecne presedlají na Spitfiry a Mustangy, s nimiž uchvacují davy diváku na leteckých prehlídkách po celém svete.

    Detaily modelu:
    Merítko: 1:48
    Pocet dílu: 91
    Délka:152 mm
    Šírka: 184 mm
    Obtížnost: 3
    Body Flying Hours: 2

    Doporuceno pro deti od 8 let.

    Upozornení: Nebezpecí udušení! Výrobek obsahuje malé cásti. NEVHODNÉ PRO DETI DO 3 LET!


    Technické parametry

    Měřítko 1/48

    Zařazení produktu

    Zaslat informaci o produktu známému

    Váš e-mail
    Zaslat na e-mail
    Komentář